Mittwoch, 11. April 2012

I Love My Heart La


Aku tahu, kamu tak suka dikongkong.

Aku pun tak suka dikongkong.

Kalau dah faham, aku harap kamu tak akan tegur minat sesiapa kerana hakikatnya setiap manusia mempunyai minat mereka yang tersendiri.

Kamu tak patut rendah-rendahkan aku dengan apa yang aku minat atau dengan apa yang aku suka. Lagi-lagi bila kau tegur kononnya apa yang aku minat tu adalah suatu kesalahan yang sangat besar.

Kamu merendahkan maruah aku dihadapan mereka seolah-olah aku ni seorang yang tak pandai berfikir! Sakitnya hati aku waktu itu!

You can always inbox you know. Itu adalah salah satu function laman social.

Aku tak larang kamu tegur kesilapan aku, tetapi biarlah berpada-pada. Aku yakin yang kamu sedar bahawa teguran dikhalayak ramai itu antara suatu penghinaan terhadap sesiapa yang menerimanya. Ianya menghina!

Kamu nak kalau aku buat benda yang sama? Kamu nak 'diajar' oleh aku? Aku pun tak ada masa nak jadi obses bab jaga tepi kain orang seperti kamu. I know how to survive on my own. Hakikatnya, aku dan salah seorang dari mereka digelar individual nomadder whut.

"KAMI DIBERI AKAL MASING-MASING.
PANDAI-PANDAILAH KAMI GUNAKAN!"

Adakah didalam hati kamu teringin sekali kamu dijadikan seperti boneka yang dikawal orang untuk menjalani hidup kamu? Tentu tidak.

Dear, I do realized about your good intention to help but you just don't get it. You don't know me and I don't know you. You can't just come and simply assume that you know me more than my parents does.

"THAT IS SO WRONG, MAN.. ."

If you insist, come. Meet me. I will ask you to give me 10 reasons of why do you have to control my life.

You have to eat my knuckle sandwich if you failed to answer that question.

YES I AM SERIOUS.
JANGAN MAIN-MAIN DENGAN ORANG YANG KAMU TIDAK DIKENALI.

Aku memang berharap kamu baca apa yang aku tulis ni. Aku tak akan cakap benda ni face to face pada kamu. Malas lah nak retakkan hati kamu yang kononnya sangat lembut dan mudah terguris (blergh). Yelah hati kamu seorang je yang cepat tersentuh kan? Hati aku je yang takkan tersentuh kan? Aku tahu kamu pun ada perasaan. Be thankful sebab aku ini seorang yang cuba memahami.

Bila aku perlukan nasihat, pandai-pandailah aku cari. Hadooii~ Aku sekeh kang.

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen