Samstag, 2. Juni 2012

Lelaki & Jeruk

Assalamualaikum WBT. Tajuknya agak luar biasa sikit. I know. Bacalah lama sedikit. Untuk kalian yang curious, mungkin akan tahu kenapa saya bercakap tentang 'Lelaki & Jeruk' ditengah-tengah malam buta ini.

Jeruk? Why on earth.. .

Jeruk adalah sesuatu yang selalu dikaitkan dengan perempuan. Asal jeruk, mesti perempuan suka. Ya, kebanyakkan perempuan sangat suka makan jeruk. But yeah, saya tak selalu makan jeruk. Saya hanya makan jeruk kalau saya tengok kawan saya makan. Saya akan minta sedikit. Hihi.. . Mulut saya asyik kering lepas makan jeruk.

Ianya dah seperti menjadi suatu kebiasaan untuk kita dengar perempuan-perempuan makan jeruk sama seperti orang memakan snacks dan candy. Tengok TV, borak-borak, study, doing nothing pun mungkin adalah masa-masa mereka makan jeruk. Termasuk juga, perempuan mengandung yang mengidam macam-macam. Biasa yang kita dengar, perempuan mengidam, mesti nak makan jeruk.

(Saya disini tidak merendah-rendahkan tahap jeruk. Tak payah nak serius atau terasa sangatlah kan. Aku takkan pujuk orang yang tersentuh dengan isu remeh!) By the way.. .

But when it comes to man,  macam mana pula?

Adakah lelaki tidak suka makan jeruk? Saya tak pernah tengok atau mungkin saya tak pernah perasan ada lelaki yang berbuat demikian. Why could it be? I am so curious. This is the story.

Pada suatu malam di 01hb Jun, saya dalam perjalanan pulang dari berjumpa dengan seorang sahabat. Dari jalan yang sama, terdapat seorang lelaki menaiki motosikal didepan kenderaan saya. Oleh kerana saya berada agak lama dibelakang dia, accidentally saya terhidu sesuatu yang masam manis dari lelaki itu.

Then I remember. Beberapa jam sebelum itu, saya dan sahabat saya pergi makan dan kemudian dia membeli jeruk di kiosk berhampiran. Siap belanja saya candy lagi! Thanks! Oh nevermind that. The point is, bau jeruk-jeruk di kiosk tadi seperti sudah di-saved didalam hidung saya. Bila ter-bau benda tersebut dari lelaki itu, saya dapat recall. Itu memang bau jeruk.

Yes saya sangat curious.

Adakah lelaki suka makan jeruk? Kenapa saya tak pernah nampak? Saya nak cuba beli jeruk mangga (my favorite :9) dan saya akan hulurkan kepada kawan lelaki saya.

LOL I need to get a life now.

Auf Wiedersehen!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen