Sonntag, 11. September 2011

Ada Apa Dengan Cinta?




Ada Apa Dengan Cinta? @ What's Up with Love? adalah suatu cerita pasal kisah hidup remaja. Ditayangan pada tahun 2002. Aku baru je 10 tahun masa tu. Tahun ni, baru aku tengok cerita ni.

Cerita ni tentang seorg gadis manis bernama Cinta yang pandai mengarang puisi. Kemudian dia berkenalan dengan lelaki yang paling dingin (bagi akulah). Kemudian mulalah kisah-kisah yang tak terduga sepanjang perkenalan mereka.

I don't know why, but this scene is so.. . cold!

Persahabatan mereka sangat indah. Sayang ini hanya lakonan :')

Too bad!

Aku cuma mampu download dari YouTube sahaja. Walaupun LQ, tapi setiap saat movie tu ditayangkan, setiap saat itulah aku teringat kepada si dia. Yes who else? My first love. Movie tu tayang masa tahun 2002=darjah 4, itu lah tahun yang paling manis dalam zaman sekolah rendah aku. Berdebar-debar saat aku teringat si dia. Aku yakin dia pun masih ingat.. . Tak mungkinlah aku akan lupakan apa yang terjadi antara kita, disaat itu. Yes. Tak tenang nak enjoy jalan cerita AADC.. . Setiap scene yang ada buat aku teringat kepada dia.

(Astarghfirullah al Azim.. . Ya Allah ya Tuhanku. Sepatutnya aku mengingati Kau.)

No matter what, this is a must watch movie for all people out there, but not for immature people.. . It's for someone other than that.

Bye for now. Guten Tag!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen