Samstag, 4. August 2012

Forgiving Someone


Forgiving someone?

It is easy to do so, if it is for the first time.
But no if that person have done the same thing over and over again.

What worst, when that person have crossed the line.
Things that have made me lose all the trust I put at the last apology.

"Aku dah tawar hati.. ."

When the same person ask for another yet another forgiveness?

Tawarnya aku hendak memaafkan kesalahan orang-orang itu.
Kerana aku tahu aku akan disakiti lagi.

"What's the use?"

Aku tidak seperti baginda Rasulullah SAW.
Aku tidak pernah dilepar batu atau diugut bunuh serta diancam pelbagai2 ancaman.

Kenapa begitu susah untuk aku maafkan orang sekelilingku walau kali ketiga sedangkan baginda boleh siap mendoakan mereka?

"Aku manusia. Aku perempuan. Aku lemah."

Mengapa mereka tidak nampak betapa lemahnya aku?
Honestly, it is so hard for me to build up my confidence after I lose it all in a blink of an eye.
Apatah lagi, tiada keluarga disisi.

Aku tak rugi apa-apa sekiranya aku memaafkan sesiapa pun.
So I guess, biarlah aku maafkan mereka walau setawar manapun keadaan hati aku sekarang.

Biarlah aku terus disakiti.
Tak apa. Biarlah. Biarlah.
Buatlah apa yang kau suka.


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen