Sonntag, 3. Juni 2012

Cerita 2 June

Ada beberapa events yang berlaku di hari Sabtu yang penuh dengan rahmat dan berkat ini. Terutama sekali, aku dan keluarga aku pergi ke perkahwinan 2 pupu aku yang diadakan di Dewan Banquet UPM Serdang. Indeed. Memang kami telah sesat jalan kerana peta di kad itu agak pelik. Ending up, sampai lambat.

First of all, aku memang berasa ringan untuk menghadiri perkahwinan sesiapa pun kerana diwaktu itu, Allah SWT telah menjayakan suatu event yang amat mulia. Aku cuma agak malas untuk memakai baju kurung. Kalau tak, nak pergi kuliah pada hari Isnin, kelas agama dan hari Jumaat sahaja baru ku pakai baju kurung.

Dah alang-alang berbaju kurung, aku nak cuba bergaya sedikit. Baju kurung moden wana merah, tudung merah, sandal dan accessories aku. Keluarga 2 pupu aku orang yang berjaya-berjaya belaka. Aku pun ingin menjadi seperti mereka, berjaya dalam pelajaran, baru kahwin. Amin.. .

Orang-orang Melaka, adik beradik abah dll. At least sweetheart aku, Faiqah pun ada datang dan greet aku. Bestnya kita makan choc buffet. Aku rasa sangat immature! Aku pun makanlah juadah yang diambil. Oh forget to tell, orang kateringnya sangat segak. Seragam ala-ala jejaka Melayu dizaman kesultanan Melayu dulu. Hehe bless you. *

Dari jauh aku tengok sweetheart aku dan sepupu-sepupu lelaki baya dia hang out di fountain itu. Sebab dia dah ada adik baru, aku boleh bawa dia bersama aku. Lol! Mak andak aku bagi aku tidur rumah mereka, tapi aku nak pergi shopping dengan abah esok. InsyaAllah aku nak tidur rumah adik bongsu abah aku macam masa aku form 3 dulu.

Then aku tengok pula pada keluarga pengantin dan pengantin. Aku ucap tahniah. Alalala malu-malu pula pengantin itu. Aku doakan yang terbaik untuk mereka berdua si merpati 2 sejoli.. :) Bagusnya, aku tahu kalau boleh, mereka berdua impikan sebuah hari yang paling sempurna supaya ianya dapat diabadikan seumur hidup mereka. Barakallah.

Otw balik, sesat lagi. Lol! Tapi sebab masa aku budak-budak dulu, mak aku selalu bawa aku bersiar-siar sampai ke KL. Jadi, jalan tu memang tak asing bagi mak. Alhamdulillah, sampai ke USJ entah macam mana. Lol! The next destination, Shah Alam. Esoknya kawan kakak aku bersanding lak. Hari ni kawan dia lagi seorang bertunang. Kawan kakak ni ramai bakal doktor. Anyways, kakak, Leia nak tengok kau bersanding sebelum Leia mati.

Sampai ditempat itu, Mr.Paralyzer greet aku. And there we goes, looking for the wedding gifts. Mak, don't say that! Tak lupa juga, the juicier incident. Best juga masa nak test juicer tu. About the safety and stuffs. Mr.Paralyzer, I'll make some juice for you. Lol. Wait. Am I in llllll... .. . again? Yes. I am in like again! I like you, Mr.Paralyzer. 'Chemical Reactions' happened this one time, okay I am out. I noticed, banyaknya kita berbicara.. :)

Sebelum balik, kami singgah di market beli barang sikit. Beberapa jam kemudian abang ngah aku dan isteri dia balik. Abah takut-takutkan aku sejak insiden aku tak jawab panggilan abang ngah tempoh hari. HP aku akan dibuang!! ! Lol, memang aku kena marah betul dengan abang ngah. Tak sah aku tak kena marah dengan abang ngah setiap kali kami berjumpa!

Lepas sedikit urusan van diuruskan, mereka pun balik ke Nilai sebab abang ngah aku kerja pagi esok.

Then the time comes, all so sudden, aku teringat apa yang abah tanya aku masa mak dan kakak aku beli barang tadi. Abah tanya aku tentang Kakoi-San, cinta zaman sekolah aku, where is he now and stuffs. Then aku pun ceritalah pada abah pasal apa yang terjadi pada hari terakhir SPM tahun 2009 kami itu. Then aku tanya balik. Cerita yang lebih kurang.

"Abah nak kau kahwin dengan 'Datuk'. Bukan d.a.t.u.k, tapi D.A.T.O dengan comma di atas." Lol aku cakap aku akan pilih Tan Sri terus! What a joke! Bila sebut 'datuk', masa singgah British Petroleum petang tadi, seorang 'datuk' Cina ni berbual sikit dengan aku. Dalam kereta aku cerita semula pada family aku. Kakak aku cuma cakap 'business'. Aku yakinkan mereka yang 'datuk' tu memang berbudi bahasa dan ikhlas. Abah cakap "Orang tu berkenan dengan kau tu." Lol!

Sampailah sekarang, aku teringat cerita-cerita yang terjadi sepanjang hari tadi. Tetapi dah macam pendirian aku, aku tak nak berkahwin. Aku cuma suka berkawan dan bermain sahaja. Tapi jangan salah faham, aku tak pernah berniat lebih dari kawan dengan sesiapa ataupun aku ini seorang playgirl. I got my pride! Samalah aku dengan lelaki diluar sana yang friendly. No matter what happen, kami tetap setia pada yang satu. Yang Maha Esa dan hamba-Nya yang bakal disatukan dengan kami. Beres?

Auf Wiedersehen! (Teringat pula masa kami ternampak Bavarian Bierhaus otw balik tadi. I want a wiener schnitzel und kartoffelsalat!)

Whew, what a day!





Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen